לימודי קואצינג –האם זה חשוב ולמי זה יכול להתאים


אחד המקצועות המתפתחים והפופולאריים ביותר בשנים האחרונות, הוא קואצינג. לא מעט אנשים, גברים ונשים, בוחרים ללמוד את התחום ולשמש כקאוצור, הן עבור גורמים פרטיים והן עבור גורמים עסקיים ואחרים. ישנם לא מעט אנשים שעושים הסבה מקצועית מהתחום בו הם עסקו, והחלו לפתח קריירה בתור מאמנים אישיים. יש גם מי שמשלב בין הקריירה המקורית שלהם לבין אימון אישי.

באופן טבעי, כמו שקורה בלא מעט תחומים ומקצועות אחרים, גם התחום של קאוצינג עבר שינויים מרחיקי לכת עם הזמן, בין היתר בגלל דרישות השוק ובגלל התפתחויות ותהליכים שונים שהתרחשו בו. אחד מהם הוא שהתהליך עבר סוג של אקדמיזציה, כלומר, היום בשביל להיות מאמן אישי, זה לא מספיק לחשוב שיש לנו את הכלים לכך או להיות מסוגלים לדבר ולעבוד עם אנשים, אלא צריכים ללמוד אותו באופן מסודר.

לימודי קאוצינג הם מאוד פופולאריים בקרב צעירים ומבוגרים שרוצים להשתלב בתחום האימון. אפשר למצוא שורה של מקומות שמציעים מסלולי לימוד בתחום, במקרים מסוימים הלימודים יורדים לרזולוציות של התמחות בתחומי אימון שונים, על פי מקצוע, על פי צרכים, וכן על פי שיטות אימון מוכרות.

למה צריך לימודי קאוצינג?

לשאלה למה צריך לימודי קאוצינג יש שני רבדים. הרובד הכללי, למה צריך שיהיו מסלולי לימוד בתחום זה, והרובד הפרטני יותר, למה מי שרוצה להיות מאמן אישי צריך לעבור תהליך למידה מקצועי.

לגבי הרובד הכללי, ההסבר לכך הוא די פשוט. אם אנחנו רוצים לייצר אנשי מקצוע איכותיים המסוגלים לספק כלים אמיתיים, רלוונטיים, עם ידע וניסיון, אזי שיש צורך במסלולי לימוד, תוכניות לימוד, צריך שתהיה מערכת שלמה של כללים וכלים בעזרתה אנשי המקצוע לעתיד, יוצאים לשוק ומספקים את השירות הרלוונטי לכל מי שפונה אליהם. אחרת, כל אחד יבחר לעבוד בתחום, בצורה לא מסודרת, לא אחראית, והוא לא יוכל לספק את הכלים המתאימים ללקוחות הפונים אליו.

לגבי הרובד הפרטני, הרי שכל מי שרוצה להיות איש מקצוע רציני, להגיע אל קהלים רחבים ככל שניתן, צריך להציג רזומה מסוים, תעודה שהוא אכן למד את התחום וקיבל את הידע שלו ממקור רציני ומוסמך. אחרת הוא ייתפס כאיש מקצוע לא מספיק טוב בשביל שיוכל לספק שירותים לגורמים שפונים אליו. אנחנו מעדיפים לעבוד עם אנשי מקצוע שלמדו את התחום ולא כאלה שאין להם שום הכשרה מקצועית אמיתית.

למי זה יכול להתאים?

לימודי קואצינג יכולים להתאים לכל מי שרואה את עצמו גורם רציני, אחראי, אשר יכול לעזור לאחרים להגשים את עצמם דרך אימון אישי.

זה יכול לבוא מתוך כך שאנחנו מבינים בני אדם, יכולים איך הם פועלים, מה יכול להניע ומה יכול לעזור ולקדם אותם. זה יכול גם לבוא מתוך ידע מקצועי בתחום מסוים, אותו אנחנו רוצים להעביר הלאה לאנשים אחרים, צעירים מאיתנו, אשר רוצים להשתלב בתחום ולהצליח בו.

 

 

 

074-7695653
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!