טיפול בהתמכרות למין, איך יוצאים מהמערבולת?

התמכרות למין היא בעיה שיש לטפל בה באופן מיידי כדי למנוע את התדרדרותה. הטיפול בה כולל גישה מקיפה, שמטרתה לפנות אל היבטים שונים של ההתמכרות, כולל גורמים פסיכולוגיים, התנהגותיים ורגשיים. אז איך מטפלים בהתמכרות ויוצאים מהמערבולת הלא פשוטה הזו? נציג בפניכם כמה דרכים נפוצות שהוכחו כמסייעות ואפקטיביות.

 

פנייה לעזרה מקצועית

טיפול בהתמכרות למין בדרך כלל מתחיל בפנייה אל מטפל מוסמך או מרכז גמילה כמו רטורנו. אנשי מקצוע שמתמחים בטיפול בהתמכרות למין יכולים להעריך את המצב, להציע תמיכה ולהדריך באופן מותאם את המטופל לאורך כל שלבי ההחלמה. מפגשי הטיפול יכולים לכלול שלל דברים, ביניהם גם ניסיון להבין מה השורש להתמכרות הזו וההשלכות של ההתמכרות, וגם דרכים שונות לנהל את הדחפים המיניים בצורה מווסתת.

 

קבוצת תמיכה

תהליך טיפול בהתמכרות למין קשה מאוד כשהוא לבד, לכן גם קבוצות תמיכה הן דרך מצוינת לעשות זאת. חיבור עם אנשים אחרים שמתמודדים עם דברים דומים יכול לספק לכם את התמיכה הנדרשת ולעודד אתכם במהלך מסע ההחלמה. מדובר גם במרחב בטוח שאינו שיפוטי, בו ניתן לחלוק את החוויות שלכם ולקבל גם תובנות חדשות והכרחיות לתהליך.

 

תיקון ובנייה מחודשת של מערכות יחסים

אחת ההשלכות הקשות של התמכרות למין היא פגישה במערכות יחסים קרובות, דבר שמוביל לבעיות אמון והתרחקות רגשית. במהלך טיפול בהתמכרות למין חשוב להחזיר לעצמכם את האנשים שאיבדתם ולתקן את מה שאפשר לתקן. באמצעות אמפתיה, תקשורת כנה ולקיחת אחריות אפשר לקבל חזרה אהבה, תמיכה והבנה.

 

בניית אורח חיים באים

זה הזמן להחזיר שליטה לחיים ולבחור בחירות בריאות שמיטיבות איתכם. אם זה לשנות הרגלים עם דיאטה טובה, להתחיל לתרגל מדיטציות ומיינדפולנס, לעשות ספורט וכל דבר דומה- להחליף הרגלים לא טובים בהרגלים טובים זאת שיטה נהדרת לעזור לתהליך הגמילה מהתמכרות לעבור חלק.

 

לסיכום

כדי לצאת מהמערבולת הקשה של התמכרות למין צריך להחליט לקבל עזרה מבחוץ וגם מבפנים. פנייה לטיפול מקצועי, קבוצות תמיכה, מערכות יחסים מיטיבות ודפוסים בריאים חדשים- כל אלה יכולים לעזור לכם במסע ההתאוששות.

074-7695653
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!