תוכנת ניהול ומיחשוב של מוסד לבריאות הנפש

תוכנת ניהול מוסדות לבריאות הנפשבישראל, פועלים מספר לא מבוטל של מוסדות לבריאות הנפש. אליהם, מגיעים מטופלים הסובלים מבעיות נפשיות בדרגת חומרה כאלו ואחרות, ומנסים למצוא פתרון להן באמצעות הצוות המקצועי של המקום. כשהם עושים זאת, הם נותנים את אמונם המלא באותו מוסד, ותלויים בו למעשה באופן מובהק.

מה שהם לא בהכרח יודעים הוא שניהול המוסד בו הם נמצאים ישפיע, במידה ניכרת, על יעילות הטיפול שהם יקבלו. החדשות הטובות הן שבאמצעות תוכנת ניהול ממוחשבת, ניתן להפוך את המשוואה כולה לפשוטה הרבה יותר.

חשיבותו של ניהול נכון

הנקודה הראשונה שיש להדגיש, גם אם מעט ברורה, היא שממוסדות לבריאות הנפש נדרש להתנהל על פי הספר, ולא לחרוג ממנו בשום אופן. חשוב לזכור כי הם פועלים ברישיון מלא של משרד הבריאות או משרד הרווחה, וניהול לא נכון עלול להביא לשלילת הרישיון מהם.

מעבר לכך, הרי שהמוסדות האלה צריכים להיות בקשר תמידי עם כל אותן רשויות, כמו גם גופים אחרים. הדבר פשוט יותר כשכל המידע זמין בצורה אלקטרונית, כפי שמתרחש בתוכנות ניהול ומיחשוב.

תוכנת המחשוב המובילה לניהול מוסדות לבריאות הנפש – לחצו כאן

מה כוללת תוכנה ניהול ממוחשב?

כאשר אנחנו מדברים על תוכנת ניהול למוסדות שהייה ארוכה, ובכלל זה מוסדות לבריאות הנפש, ברור כי אין הכוונה שלנו לתוכנה אחת בהכרח. לכל מוסד מפותחת, במסגרת ההליך, תוכנה שמתאימה לו, והיא מוטמעת על פי הצרכים האישיים של אנשי המוסד. ובכל זאת, ניתן למצוא מספר היבטים החוזרים להם במרבית תוכנות הניהול, ביניהם:

  • אדמיניסטרציה של המוסד כולו- תקציב, הכנסות, הוצאות, ניהול מלאי וכן הלאה.
  • משאבי אנוש- ניהול משכורות, זכויות סוציאליות, דוח"ות נוכחות וכדומה.
  • מטופלים- מעקב אחר תוכנית הטיפולים, מאפיינים אישיים, פרטי יצירת קשר עם קרובים ועוד.
  • שיווק ומכירות- ניהול "לקוחות", פניות יזומות וכן הלאה.

חשוב לתת את הדעת על כך שתוכנה יעילה חייבת לכלול בתוכה את כל המדורים האלה, ולהיות גם פשוטה לשימוש. דגש רב בתכנון ובהטמעה ניתן על תכנון והטמעת המערכת באופן אישי, כך שכל גורם בארגון בעל הרשאה יוכל לבצע את המשימה בעצמו. כך נוצרים סדר וארגון, ושמירה על אחדות תפעולית כה חשובה.

יתרונות נוספים של התוכנות

בריאות הנפש היא תחום סבוך, בכך אין ספק. עקב מצבם של המטופלים, אין כאן מקום לטעויות. תוכנות ניהול ממוחשבות למעשה ימנעו את טעויות האנוש, המתרחשות אפילו לגורמים המקצועיים והמנוסים ביותר. חשבו, למשל, על תרופות הניתנות למטופלים. כאשר עושים זאת באופן החורג מהתוכנית המקורית, או כשמערבבים בין מספר תרופות בו זמנית, עלולים להיווצר תסמינים שליליים ביותר.

בעשור האחרון, עברו מרבית המוסדות לבריאות הנפש למערכת ניהול ממוחשבת זו או אחרת. מעבר לפשטות ההפעלה, המערכות גם זולות, ומציעות גיבוי מלא עבור המשתמשים- דבר שלא אפשרי, כמובן, כשמתבססים על מסמכי הנייר השונים. תוכנת ניהול ממוחשבת מאפשרת ניהול מלא ויעיל יותר של המוסד לבריאות הנפש, דבר שמסייע לעובדים ולמטופלים גם יחד.

מעוניינים בתוכנת המחשוב המובילה לניהול מוסדות לבריאות הנפש? – לחצו כאן

פרדיגמה – תוכנה לניהול מוסדות לשהייה ממושכת

התקשרו עכשיו 09-8858599

סיוום חאייק
סיוום חאייק

עובדת סוציאלית קלינית, טיפול רגשי במתבגרים ומבוגרים. הורים ומתבגרים, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. יסיון רב בתחום בריאות הנפש ושיקום, ליווי משפחות ויחידים. קליניקה במרכז תל אביב ובצפון הישן תל אביב, מקבלת גם בזום